OBCHODNÉ PODMIENKY
Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti EKOINTER s.r.o.
I. Úvodné ustanovenia
1.1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia právne vzťahy medzi: EKOINTER s.r.o., so sídlom Čavoj 243, 9722 29 Čavoj a zákazníkom spoločnosti.
1.2. Právne vzťahy medzi spoločnosťou a zákazníkom sa riadia týmito Všeobecnými
obchodnými podmienkami a ustanoveniami príslušných právnych predpisov najmä
Obchodného zákonníka ako zvoleného právneho predpisu podľa § 262 ods. 1 tohto
zákona a považujú sa vždy za vzťah obchodný.
1.3. Zmluvou sa rozumie kúpna
zmluva, zmluva o dielo, zmluva o poskytovaní služieb, alebo objednávka medzi
spoločnosťou a zákazníkom.
1.4. Zákazníkom spoločnosti sa
rozumie:
a) pre predaj vo veľkoobchode výhradne fyzická alebo právnická osoba
registrovaná spoločnosťou, ktorá kúpu uskutočňuje za účelom ďalšieho predaja
tovaru,
b) pre predaj v obchode akákoľvek fyzická alebo právnická osoba, ktorá kupuje
tovar alebo objednáva službu alebo dielo pre vlastnú potrebu
II. Objednávka a dodanie
2.1. Zmluva vzniká písomným objednaním tovaru, služby, diela alebo kúpou v
obchode spoločnosti.
2.2. Pri písomnej objednávke je jej
obsah záväzný pre obe strany.
2.3. Od objednávky môže zákazník
odstúpiť v prípade objednania tovaru alebo služby, s výnimkou zmluvy o dielo,
najneskôr do prevzatia tovaru alebo poskytnutia služby, pričom je povinný
uhradiť zmluvnú pokutu vo výške zálohy objednaného tovaru alebo služby.
2.4. Termín dodania je dohodnutý v
objednávke, alebo v zmluve o dielo. Lehota na plnenie začína plynúť od zloženia
zálohy a zamerania diela ( objednávka so službami ).
2.5. V prípade vzniku prekážok pre
dodanie tovaru alebo služby v dojednanom termíne je spoločnosť povinná
bezodkladne túto skutočnosť oznámiť zákazníkovi a navrhnúť nový termín dodania.
2.6. Dohodnutý termín plnenia je
orientačný. Zákazník má nárok na odškodnenie, pokiaľ spoločnosť písomne vyzval
na plnenie po uplynutí dohodnutého termínu a poskytol jej dodatočný termín na
plnenie, ktorý nemôže byť kratší ako 15 pracovných dní. Ak ani v tomto
dodatočnom termíne spoločnosť riadne neplnila, zákazník môže odstúpiť od zmluvy
a uplatniť si nárok na náhrad škody, ktorá mu preukázateľne vznikla v súvislosti
s nedodržaním dodatočného termínu plnenia. Ak zákazník písomne neodstúpi od
zmluvy po uplynutí dodatočného termínu plnenia má sa za to, že má naďalej
záujem o plnenie. Spoločnosť je povinná zákazníkovi oznámiť nový termín
plnenia. Ak sa spoločnosť a zákazník nedohodnú na novom termíne plnenia, zmluva
zaniká 15. dňom od oznámenia nového termínu zákazníkovi.
III. Cena a platobné podmienky
3.1. Zákazník podpísaním objednávky súhlasí s cenou uvedenou v objednávke.
3.2. Cena v prípade písomnej
objednávky je splatná takto :
a) pri objednávke tovaru bez služby montáž, preddavok vo výške 20 % je splatný
pri podpise objednávky, zostatok pri dodaní tovaru
b) pri objednávke tovaru so službou montáž, preddavok vo výške 70 % je splatný
pri podpise objednávky a zostatok po realizácii diela so splatnosťou 7 dní.
3.3. Cena v prípade kúpy v obchode
bez písomnej objednávky je splatná ihneď s prevzatím tovaru.
3.4. Prípadné nedostatky tovaru,
služby, alebo diela nemajú odkladný účinok na platbu.
IV. Prevzatie tovaru a výhrada vlastníctva
4.1. Zákazník, ak nie je výslovne a preukázateľne dojednané inak ( služba
doprava tovaru, služba montáž ) preberá tovar na predajnom mieste spoločnosti,
alebo na jeho uvedenej adrese dodania . Zákazník je povinný pri preberaní
tovaru alebo diela ich riadne obhliadnuť a potvrdiť na dodacom liste, že ich
prevzal bez viditeľných vád. Pokiaľ zákazník zistí vady tovaru alebo diela, je
povinný o nich bezodkladne upovedomiť zamestnanca spoločnosti, alebo poverenej
osoby a vady presne označiť v dodacom liste.
4.2. Vlastníkom tovaru, alebo vecí
tvoriacich dodané dielo, ostáva až do úplného zaplatenia ceny spoločnosť.
4.3. Vrátenie tovaru, alebo služby
podlieha reklamačnému konaniu a jeho výsledku. Bez tohto procesu spoločnosť
odmieta akékoľvek vrátenie tovaru, alebo služieb.
4.4. Ak zákazník neprevezme predmet
plnenia, alebo neumožní dodanie diela v dohodnutom termíne môže spoločnosť
zákazníka písomne vyzvať na prevzatie plnenia, alebo poskytnutie súčinnosti. Ak zákazník ani po dodatočnej lehote predmet
plnenia neprevezme, alebo neposkytne potrebnú súčinnosť, môže spoločnosť
vyúčtovať zákazníkovi zmluvnú pokutu za omeškanie vo výške zaplatenej zálohy.
4.5. Ak zákazník odmietne prevziať
predmet plnenia, má povinnosť písomne (najneskôr pri odovzdávaní predmetu
plnenia) do dodacieho listu alebo inej k tomu určenej písomnosti (protokol,
záznam...) uviesť dôvody, pre ktoré odmieta plnenie prevziať a označiť ustanovenia
zmluvy alebo týchto podmienok, z ktorými je predmet plnenia v rozpore. Ak tak
nevykoná z akéhokoľvek dôvodu na jeho strane, má sa za to, že spoločnosť
splnila riadne.
4.6. Zákazník má právo neprevziať
zabudované dielo, len v prípade, že dielo trpí takými vadami, ktoré znemožňujú
jeho užívanie.
V. Záručné podmienky
5.1. Každé uplatňovanie práv a zodpovednosti za vady tovaru, služieb alebo
výrobkov a ich montáže, ktoré boli dodané spoločnosťou sa riadi príslušnými
ustanoveniami obchodného zákonníka a inými právnymi predpismi, ďalej smernicami
pre posudzovanie kvality jednotlivých materiálov použitých pri výrobe
interiérových dverí, zárubní a doplnkov. Na posúdenie, ktorý právny prepis je
nutné v konkrétnom reklamačnom prípade aplikovať, slúži typ zmluvy (kúpna
zmluva, zmluva o dielo, zmluva o službe) alebo objednávka, ktorá bola uzavretá
medzi zákazníkom a spoločnosťou.
5.2. Oprávnenie prijímať reklamácie
má reklamačné oddelenie spoločnosti alebo predajné miesta, ktoré majú
oprávnenie uzatvárať zmluvy alebo objednávky.
5.3. Spoločnosť poskytuje na svoje
výrobky a služby záruku 24 mesiacov.
Uvedené záručné doby platia v uvedenom rozsahu, pokiaľ nie je v zmluve
uzatvorenej medzi objednávateľom a spoločnosťou uvedené inak.
5.4. Ak nie je uvedené inak, záručná
doba začína plynúť prvý deň, ktorý nasleduje po dni, kedy bol výrobok, služba
alebo dielo prevzaté zákazníkom.
5.5. Zákazník musí spoločnosti
poskytnúť dostatočnú súčinnosť pri prevzatí predmetu plnenia, ktorý si
objednal. Pokiaľ sa tak nestane, spoločnosť nezodpovedá za vady premetu
plnenia, ktoré nastali po tom, ako bol zákazník riadne a podľa zmluvy vyzvaný
na prevzatie predmetu plnenia.
5.6. Koniec záručnej doby je
ohraničený posledným dňom jej dohodnutej lehoty. Reklamácia musí byť uplatnená
najneskôr v posledný deň záručnej doby.
VI. Vady vylúčené z reklamácie
6.1. Vada je nedostatok vlastnosti výrobku, ktorú požadoval zákazník alebo
ktorý vyplýva z právnych, resp. technických noriem platných pre daný výrobok.
Nie je možné reklamovať najmä tieto vady:
a) vady, ktoré vznikli mechanickým poškodením, neodborným nastavením alebo
nesprávnou údržbou po prevzatí výrobkov alebo diela, napr. použitie maliarských
pások, čistiacich prostriedkov
b) vady spôsobené neodbornou manipuláciou a montážou, ktorá bola vykonaná po
prevzatí výrobkov,
c) vady vzniknuté v podmienkach s chemickou alebo fyzickou nerovnováhou v
náväznosti na vlastnosti stavby (napr. vady projektu a použitých materiálov pri
stavbe, nadmerná prašnosť, vlhkosť, emisie...)
d) vady vzniknuté v dôsledku vlastného alebo cudzieho zavinenia po prevzatí
výrobku alebo diela (rozumie sa aj bezdôvodné odmietnutie prevzatia podľa
článku 5.5. tohto dokumentu)
e) vady, ktoré vznikli na základe tzv. vyššej moci (požiar, záplavy,
krupobitie, vojnový stav, štrajk a pod.)
6.2. Za vady nie je možné považovať
chyby vzniknuté pred poskytnutím služby, odovzdaním výrobkov alebo diela a
počas realizácie prác na diele, ak na dané služby, výrobky alebo dielo bola
vzhľadom na tieto vady poskytnutá zľava. To isté platí aj pre príslušenstvo.
6.3. Spoločnosť nenesie zodpovednosť
za kompatibilitu súčiastok výplní stavebných otvorov, pokiaľ si ich zákazník
zabezpečuje sám.
6.4. Spoločnosť nezodpovedá za
nedorobky, ktoré vzniknú po montáži zárubní voči stavebným otvorom, ktoré
neboli podľa Slovenskej technickej normy (STN). Taktiež nenesie zodpovednosť za
nedosadanie zárubne k omietke (stene) pokiaľ nie je v kolmice, alebo vykazuje
prehnutý povrch.
VII. Reklamačný poriadok a reklamácie všeobecne
7. 1. INTERIÉROVÉ DVERE A ZÁRUBNE,
KĽUČKY - STAVEBNÉ KOVANIE
Reklamovateľné sú výhradne vady zjavné, vady, ktoré bránia riadnemu užívaniu
dverí a zárubní. Posudzovanie, čo je reklamovateľnou vadou, vychádza z
nasledovných zásad:
a) Optické vady musia byť posudzované za denného svetla zo vzdialenosti 1 meter
pod uhlom, ktorý zodpovedá bežnému využitiu konkrétneho priestoru. Na vady,
ktoré nie sú za týchto podmienok viditeľné, nemôže byť uznaná reklamácia
(všeobecne platí, že vady menšie ako 3 mm sú prípustné, pretože spravidla nie
sú rozpoznateľné voľným okom za uvedených podmienok).
b) Bodové alebo plošné poškodenia ako škrabance, farebné zmeny, povrchové
nerovnosti nie sú vadou a sú prípustné, ak ich najväčší rozmer je menší ako 3
mm a ich počet nepresiahne 5 ks na jednom prvku.
c) Škrabance nezasahujúce do podkladu povrchovej úpravy sú prípustné tiež za
podmienky, že súčet ich dĺžok na jednom prvku nepresiahne 90 mm a súčasne dĺžka
najväčšieho z nich je menšia alebo rovná 30 mm.
d) stetické, alebo líniové odchýlky,
ktoré sa dajú odstrániť začistením alebo korekciou sa nepovažujú za vady
výrobku.
e) Dosadanie dverného krídla k zárubni nesmie presiahnuť 3 mm v priehybe na
spodku a vrchu.(priehyb dverí)
f) Rozdiel teplôt v miestnostiach, ktoré oddeľujú interiérové dvere nesmie byť
väčší ako 10 °C. Rozdiel vzdušnej vlhkosti v miestnostiach nesmie prekročiť 20
% . Celková vzdušná vlhkosť nesmie prekročiť 75 %. Vady na prehnutí dverí,
prípadné porušenie povrchovej úpravy spôsobené týmito faktormi sa nepovažuje za
reklamáciu.
7.2. OSTATNÝ TOVAR
Na ostatný tovar a doplnky, ktoré sú dodávané a nie sú priamo spomenuté v tomto
reklamačnom poriadku, sa vo všeobecnosti vzťahujú reklamačné poriadky
subdodávateľov, ktorí tieto výrobky dodávajú spoločnosti .
7.3. STAVEBNÉ A MONTÁŽNE PRÁCE
Reklamovať je možné len práce, ktoré boli vykonané spoločnosťou a boli riadne
objednané v zmluve. Reklamáciu stavebných a montážnych prác nie je možné uznať
ak boli po odovzdaní diela urobené ďalšie zásahy, ktoré nerealizovala
spoločnosť .
Pod montážne práce nespadá úprava stavebných otvorov a omietky v okolí
stavebných otvorov, pokiaľ nebolo dojednané inak v objednávke, alebo zmluve.
Uvedené zásady posudzovania kvality jednotlivých výrobkov a prác sú v súlade so
smernicami príslušných subdodávateľov a výrobcov.
VIII. Miesto a spôsob uplatňovania reklamácií, priebeh odstraňovania vád
8.1. Spoločnosť prijíma reklamácie písomne (rozumie sa aj faxová alebo
e-mailová forma) prostredníctvom na to poverených pracovníkov na predajných
miestach spoločnosti. V reklamácii musí byť zreteľne uvedené číslo zmluvy
(objednávky), uzatvorenej medzi spoločnosťou a zákazníkom a presný popis
reklamovanej vady. Reklamácia musí byť vecná, aby sa z nej dalo jednoznačne
určiť, o akú vadu sa jedná. Na reklamáciu je potrebné použiť formulár, ktorý je
k dispozícii na predajných miestach spoločnosti, alebo na vyžiadanie zašleme v
elektronickej, alebo tlačenej podobe. Z reklamácie musí byť zrejmé ktorá osoba
ju uplatňuje (meno, priezvisko, adresa u občanov. Ak uplatňuje reklamáciu
podnikateľ alebo iná osoba - presný názov, sídlo, identifikačné údaje,
priezvisko, meno a funkcia osoby, ktorá reklamáciu uplatnila), dátum a podpis.
8.2. Kupujúci je povinný dopraviť
reklamovaný tovar na reklamačné miesto ( predajné miesto ) na svoje náklady za
účelom posúdenia opodstatnenosti reklamácie okrem prípadu, že predávajúci sa
rozhodne opodstatnenosť reklamácie posúdiť inak.
8.3. Zabudované dielo spoločnosťou
sa posudzuje po podaní reklamácie na mieste zabudovania.
8.4. Pri podaní reklamácie je
zákazník povinný predložiť doklad o zaplatení.
8.5. Predpokladom uplatnenia
zodpovednosti za vady v reklamačnom konaní voči spoločnosti je preukázateľný
prechod vlastníckeho práva k výrobkom na zákazníka (zákazník musí byť
vlastníkom výrobkov a prác), t.j. musia byť uhradené všetky splatné faktúry
týkajúce sa daných výrobkov a prác.
8.6. Spoločnosť sa k riadne prijatej
reklamácii zaväzuje vyjadriť a v prípade opodstatnenej reklamácie ju odstrániť
do 30 dní odo dňa jej prijatia. Toto platí, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne
inak.
8.7. O každej reklamácii je
vyhotovený zápis - reklamačný protokol, ktorý podpisuje zákazník a zástupca
spoločnosti.
8.8. V prípade neopodstatnenej
reklamácie má spoločnosť právo požadovať náhradu nákladov spojených s
obhliadkou, prípadne ďalšie účelne vynaložené náklady. Zákazník má povinnosť
tieto náklady bezodkladne uhradiť po ich vyúčtovaní.
IX. Omeškanie
9.1. V prípade omeškania zákazníka s peňažným plnením má spoločnosť nárok na zmluvnú pokutu vo výške 1,25 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania, ktorá je splatná v deň nasledujúci po doručení výzvy na zaplatenie. Zmluvná pokuta nevylučuje uplatnenie nároku na náhradu škody.
X. Riešenie sporov
10.1. Všetky spory medzi spoločnosťou a zákazníkom sú príslušné riešiť všeobecné súdy Slovenskej republiky podľa platného právneho poriadku Slovenskej republiky, a to i medzi spoločnosťou a zahraničnými subjektmi.
XI. Záverečné ustanovenia
11.1. Všeobecné obchodné podmienky platia v plnom rozsahu a znení. V prípade,
že niektoré ustanovenia, týchto všeobecných obchodných podmienok, alebo celok
sa stanú neplatnými, neúčinnými, alebo nevykonateľnými, nie je tým dotknutá
platnosť a účinnosť ostatných ustanovení.
11.2. Potvrdením objednávky
potvrdzuje zákazník, že akceptuje výšku ceny diela a Všeobecné obchodné
podmienky predávajúceho v znení platnom ku dňu odoslania objednávky.
11.3. Písomnosti, ktoré sa doručujú
klasickou poštou, doručujú zmluvné strany doporučene na adresu uvedenú v zmluve
alebo zapísanú v obchodnom alebo živnostenskom registri. V prípade pochybností,
alebo ak sa zásielka vrátila alebo ju adresát odmietol prevziať, sa má za
doručené uplynutím tretieho dňa od odoslania písomnosti. Doručenie
elektronickou poštou je povinná zmluvná strana potvrdiť.
11.4. Zákazník odoslaním objednávky
udeľuje spoločnosti EKOINTER s.r.o. v súlade so zákonom č. 428/2002 Z. z. o
ochrane osobných údajov súhlas na spracovávanie jeho osobných údajov uvedených
v objednávke v informačnom systéme spoločnosti za účelom plnenia zmluvy
uzatváranej podľa Všeobecných obchodných podmienok a za účelom ponúkania
služieb a produktov spoločnosti, zasielaní informácií o činnosti spoločnosti a
to aj elektronickými prostriedkami (najmä e-mail, SMS správy, telemarketing).
Súhlas udeľuje na dobu do jeho odvolania. Zákazník má právo udelený súhlas
kedykoľvek odvolať zaslaním písomného oznámenia na e-mailovú adresu spoločnosti
alebo na vyššie uvedenej poštovej adrese spoločnosti. Zákazník vyhlasuje, že
osobné údaje uvedené v objednávke sú pravdivé. Elektronická forma poskytnutého
súhlasu nie je písomnou formou v zmysle § 7 ods. 2 z. č. 428/2002 Z. z. o
ochrane osobných údajov.
11.5. Zákazník kúpou tovaru,
podpisom objednávky, alebo zmluvy vyslovuje súhlas s obsahom týchto podmienok,
potvrdzuje, že bol s nimi oboznámený a vyslovuje vôľu byť nimi viazaný.
Ďakujeme Vám za čas, ktorý ste strávili prečítaním obchodných podmienok.
Obchodné podmienky spoločnosti EKOINTER s.r.o. sú platné od 1.3.2017 do odvolania.
Informácie pre kupujúcich: V prípade zmeny obchodných podmienok sú platné obchodné podmienky, ktoré boli v platnosti k dátumu nákupu.
Váš EKOINTER s.r.o.